Bu Programdaki Genel Hedeflerimiz;
-
Kaygıyı tanıma ve kaygının vücuttaki etkilerini fark etme
-
Sınav kaygısını tanıma ve fark edebilme
-
Sınav kaygısının belirtileri ve nedenleri üzerinde bilgi sahibi olma
-
Sınav kaygısı ile baş etmede bilişsel, davranışsal ve duygusal faktörleri tanıma
-
Sınav kaygısı ile baş etmede bilişsel teknikler ve davranışçı yöntemleri kullanabilme
-
Verimli ve etkili ders çalışma alışkanlıkları kazanma
-
Sınav kaygısıyla baş etmede verimli ders çalışabilme basamaklarını uygulayabilme
-
Nefes egzersizlerinin kaygının kontrolü üzerindeki etkisini kavrayabilme
-
İçsel motivasyonu arttırmaya yönelik çalışmalar ve sınava dair olumlu bir bakış açısı oluşturma
-
Doğru, gerçekçi ve ulaşılabilir hedeflerin motivasyon ve sınav kaygısı üzerindeki etkisini fark etme
-
Kaygının hangi düzeyde itici güç olduğunu kavrayabilme
-
Kaygı düzeyleri ile performans ilişkisini fark etme
-
Sınav kaygısında ebeveynlerin rollerini fark edebilmesi
-
Ailelerin sınav sürecinde çocuklarına destek olmasını sağlama
Kimler katılabilir?
-
8. ve 12. Sınıf öğrencileri ve Mezunları (Gruplar 8. Sınıf ve 12. Sınıf/Mezun grubu olarak ayrılacaktır.)
-
Sınavlarda kendi performansını gösteremediğini düşünen öğrenciler
-
Kaygı ile baş etmekte zorlanan öğrenciler
-
Veya sınava dair kaygı yaşayan öğrenciler katılabilir.
Bu grup çalışmasında;
-
Kontenjanımız 6 kişiliktir.
-
6 öğrenci oturumu ve 2 aile oturumu olmak üzere 8 oturumdan oluşur.
-
Oturumlar haftada bir düzenlenir ve her oturum 60 dakikadır.
-
Oturumlar hafta içi bir gün akşam saatlerinde gerçekleşecektir.
-
Kayıt formu sayfanın sonundadır.
Program Oturumlarının İçerikleri:
Genç Oturumları:
1.Oturum:
-
Tanışma Etkinliği
-
Grubu yapılandırma (Grubun amacından ve kurallarından bahsedilir ve programın gidişatı anlatılır)
-
Kaygı ve korku arasındaki farklar?
-
Kaygı nedir?
-
Kaygının nedenleri ve belirtilerini fark etme
-
Kaygının bedenimize etkileri nedir?
-
Duygularımızın günlüğünü tutmayı öğrenme
2. Oturum:
-
Öğrencilerden bir önceki oturumun özetinin yapılması istenerek etkinlik başlatılır. Bir önceki oturumda verilen ev ödevi üzerinde paylaşımlar yapılır.
-
Sınav kaygısı nedir/ne değildir? Sınav kaygısını tanıma ve fark edebilme
-
Verimli çalışmayı öğrenmek ve zaman yönetimiyle ilgili çalışmalar
-
Sınavdan önce yapılabilecek çalışmalar
3.Oturum:
-
Son oturumun özeti ve duygu günlüğü paylaşımı
-
Sınavla ilgili düşüncelerin ders çalışma performansına etkisini görme
-
Kaygıyı yönetmede Duygu-Düşünce-Davranış mekanizmasını öğrenmek
-
Şema terapi teknikleriyle kaygıdaki ihtiyaçlarımızı fark etmek
4. Oturum:
-
Kabul kararlılık terapisi yöntemleriyle kaygı ile çalışmayı öğrenmek
-
Sınav ile ilgili yanlış bilinenler
5. Oturum:
-
Başa çıkma kartlarının tanıtımı
-
Kaygılı düşüncelerle başa çıkma kartlarıyla çalışma
6. Oturum:
-
Sınav sırasında yapılabilecek müdahaleler
-
Sınav gününe dair imgeleme çalışmaları; kaygılı düşüncelere müdahale etme
-
Gevşeme ve nefes egzersizi
Aile Oturumları:
1. Oturum:
-
Sınav Kaygısı nedir? Nedenleri nelerdir?
-
Çocuğunuzun sınav kaygısı yaşadığını nasıl anlayabiliriz?
-
Sınav kaygısı ve aile ilişkisi
-
Sınav kaygısında ailenin rolü ve önemi
-
Motivasyon nedir? Motivasyonu arttırmada işi yarayan ve yaramayan yollar
-
Sınav sürecinde motivasyon ve arttırmanın etkili yolları
-
Duygu, düşünce ve davranış ilişkisinin farkında olma
-
Ailelerin sıkça düştüğü hatalar ve bunları değiştirmenin yolları
2. Oturum:
-
Sınav Sürecinde Ebeveyn olmak
-
Sınav sürecinde ebeveyn tutumları
-
Sınav döneminde ebeveyn desteği
-
Nasıl iletişim kurmalısınız?
-
Aile içi etkili iletişim yolları
-
Sınav öncesi ailelere öneriler