20.7 C
İzmir
10 Eylül 2024, Salı
spot_img

SINAV KAYGISI GRUP ÇALIŞMASI PROGRAMI

Bu Programdaki Genel Hedeflerimiz;

  • Kaygıyı tanıma ve kaygının vücuttaki etkilerini fark etme
  • Sınav kaygısını tanıma ve fark edebilme
  • Sınav kaygısının belirtileri ve nedenleri üzerinde bilgi sahibi olma
  • Sınav kaygısı ile baş etmede bilişsel, davranışsal ve duygusal faktörleri tanıma
  • Sınav kaygısı ile baş etmede bilişsel teknikler ve davranışçı yöntemleri kullanabilme
  • Verimli ve etkili ders çalışma alışkanlıkları kazanma
  • Sınav kaygısıyla baş etmede verimli ders çalışabilme basamaklarını uygulayabilme
  • Nefes egzersizlerinin kaygının kontrolü üzerindeki etkisini kavrayabilme
  • İçsel motivasyonu arttırmaya yönelik çalışmalar ve sınava dair olumlu bir bakış açısı oluşturma
  • Doğru, gerçekçi ve ulaşılabilir hedeflerin motivasyon ve sınav kaygısı üzerindeki etkisini fark etme
  • Kaygının hangi düzeyde itici güç olduğunu kavrayabilme
  • Kaygı düzeyleri ile performans ilişkisini fark etme
  • Sınav kaygısında ebeveynlerin rollerini fark edebilmesi
  • Ailelerin sınav sürecinde çocuklarına destek olmasını sağlama
Kimler katılabilir?
  • 8. ve 12. Sınıf öğrencileri ve Mezunları (Gruplar 8. Sınıf ve 12. Sınıf/Mezun grubu olarak ayrılacaktır.)
  • Sınavlarda kendi performansını gösteremediğini düşünen öğrenciler
  • Kaygı ile baş etmekte zorlanan öğrenciler
  • Veya sınava dair kaygı yaşayan öğrenciler katılabilir.
Bu grup çalışmasında;
  • Kontenjanımız 6 kişiliktir.
  • 6 öğrenci oturumu ve 2 aile oturumu olmak üzere 8 oturumdan oluşur.
  • Oturumlar haftada bir düzenlenir ve her oturum 60 dakikadır.
  • Oturumlar hafta içi bir gün akşam saatlerinde gerçekleşecektir.
  • Kayıt formu sayfanın sonundadır.

Program Oturumlarının İçerikleri:

Genç Oturumları:
1.Oturum:
  • Tanışma Etkinliği
  • Grubu yapılandırma (Grubun amacından ve kurallarından bahsedilir ve programın gidişatı anlatılır)
  • Kaygı ve korku arasındaki farklar?
  • Kaygı nedir?
  • Kaygının nedenleri ve belirtilerini fark etme
  • Kaygının bedenimize etkileri nedir?
  • Duygularımızın günlüğünü tutmayı öğrenme
2. Oturum:
  • Öğrencilerden bir önceki oturumun özetinin yapılması istenerek etkinlik başlatılır. Bir önceki oturumda verilen ev ödevi üzerinde paylaşımlar yapılır.
  • Sınav kaygısı nedir/ne değildir? Sınav kaygısını tanıma ve fark edebilme
  • Verimli çalışmayı öğrenmek ve zaman yönetimiyle ilgili çalışmalar
  • Sınavdan önce yapılabilecek çalışmalar
3.Oturum:
  • Son oturumun özeti ve duygu günlüğü paylaşımı
  • Sınavla ilgili düşüncelerin ders çalışma performansına etkisini görme
  • Kaygıyı yönetmede Duygu-Düşünce-Davranış mekanizmasını öğrenmek
  • Şema terapi teknikleriyle kaygıdaki ihtiyaçlarımızı fark etmek
4. Oturum:
  • Kabul kararlılık terapisi yöntemleriyle kaygı ile çalışmayı öğrenmek
  • Sınav ile ilgili yanlış bilinenler
5. Oturum:
  • Başa çıkma kartlarının tanıtımı
  • Kaygılı düşüncelerle başa çıkma kartlarıyla çalışma
6. Oturum:
  • Sınav sırasında yapılabilecek müdahaleler
  • Sınav gününe dair imgeleme çalışmaları; kaygılı düşüncelere müdahale etme
  • Gevşeme ve nefes egzersizi
Aile Oturumları:
1. Oturum:
  • Sınav Kaygısı nedir? Nedenleri nelerdir?
  • Çocuğunuzun sınav kaygısı yaşadığını nasıl anlayabiliriz?
  • Sınav kaygısı ve aile ilişkisi
  • Sınav kaygısında ailenin rolü ve önemi
  • Motivasyon nedir? Motivasyonu arttırmada işi yarayan ve yaramayan yollar
  • Sınav sürecinde motivasyon ve arttırmanın etkili yolları
  • Duygu, düşünce ve davranış ilişkisinin farkında olma
  • Ailelerin sıkça düştüğü hatalar ve bunları değiştirmenin yolları
2. Oturum:
  • Sınav Sürecinde Ebeveyn olmak
  • Sınav sürecinde ebeveyn tutumları
  • Sınav döneminde ebeveyn desteği
  • Nasıl iletişim kurmalısınız?
  • Aile içi etkili iletişim yolları
  • Sınav öncesi ailelere öneriler
Sınav Kaygısı Grup Çalışması

Related Articles

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Stay Connected

0BeğenenlerBeğen
3,912TakipçilerTakip Et
22,000AboneAbone Ol
- Advertisement -spot_img

Latest Articles