20.7 C
İzmir
10 Eylül 2024, Salı
spot_img

Klinik Psikolog Sinem ÇELENK

Çalışma Alanları: Genç, Yetişkin ve Çift

Terapi Yaklaşımları: Şema Terapi, Bilişsel Davranışçı Terapi, Kabul ve Kararlılık Terapisi, Mindfulness

Klinik Psikolog Sinem Çelenk, Mersin Üniversitesi Psikoloji bölümünden 2008 yılında mezun olduktan sonra 2010 yılında Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan sınavla “Psikolojinin Tıbbi Uygulamaları Yetki Belgesi” aldı. Lisans eğitimi sırasında Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Psikiyatri Anabilim Dalında gönüllü olarak çalışmıştır. Mesleki alanda katkılarının çok önemli olduğunu düşündüğü bu döneme ek olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Anabilim Dalında da benzer çalışmalar yürütmüştür. Yüksek lisans eğitimini Maltepe Üniversitesi Klinik Psikoloji alanında bitirerek uzmanlığını tamamlamıştır. Şu anda şema terapi alanında süpervizyon çalışmalarına devam etmekte olup ISST üyesidir.

Çalışma hayatına 2008 yılında Başkent Üniversitesi Alanya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde Klinik Psikolog olarak başlamıştır. Alanya Psikoteknik merkezinde kurucu psikolog ve psikoterapist olarak çalışmalarını gerçekleştirdikten sonra 2010-2013 yılları arasında Alanya Devlet Hastanesi’nde psikiyatri biriminde klinik psikolog olarak çalışmalarını sürdürmüştür. 2013 -2020 yılları arasında kurucu ortağı olduğu Mentis Psikoloji Merkezi’nde psikoterapi çalışmalarına devam etmiştir. 2020 yılı itibariyle çalışmalarını Klinik Psikolog Sinem Çelenk olarak kendi kliniğinde gerçekleştirmektedir.

2022 yılında büyüyen ekibiyle birlikte Koena markası adı altında Koena Psikoloji Enstitüsünde Kurucu, Süpervizör ve Klinik Psikolog olarak, Atölye Koena ve Koena Store merkezlerinde ise kurucu olarak görev yapmaktadır. Merkezimizde ve online olarak Genç-Yetişkin ve çift olarak danışanlarını görmekte ve şu alanlarda hizmet vermektedir; Aile Danışmanlığı, Aile Terapisi, Anne-Baba Eğitimi ve Danışmanlığı, Bilişsel Davranışçı Terapi, Bireysel Terapi, Destekleyici Psikoterapi, Evlilik Terapisi, Grup Terapisi, Metakognitif Terapi, Mindfulness (Bilinçli Farkındalık) Eğitimi, MMPI-Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri, Psikoterapi, Yetişkin Terapisi, Çift Terapisi, Şema Terapi.

EĞİTİMLERİ

  •     Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi, Prof. Dr. Hakan Türkçapar, 2007-2008
  •     Psikodrama Temel Eğitimi, İnci Doğaner, 2007
  •     Tematik Algı Testi (T.A.T.) Eğitimi, Dr. Arzu Aydın, 2007
  •     Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri (MMPI) Uygulama ve Değerlendirme Eğitimi, Dr. Arzu Aydın, 2007
  •     Oyun Terapisi Eğitimi, Halime Oda Vakfı, 2008-2009
  •     Viyana Test Sistemi Lisans Sertifikası Eğitimi, Psk. Selime CAMADAN, 2009
  •     Weschler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (Wisc-R) Eğitimi, Türk Psikologlar Derneği, 2010
  •     Cinsel İşlev Bozukluklarının Tedavisi Giriş Eğitimi, Prof. Dr. Doğan Şahin, 2011
  •     Kişilik Bozukluklarının Tedavisi, Prof. Dr. Doğan Şahin, 2011
  •     Bağımlılığa Müdahale ve Önleme Eğitimi, Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2012
  •     Weschler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (Wisc-IV), Türk Psikologlar Derneği, 2018
  •     Şema Terapi Eğitimi, Uz. Dr. H. Alp Karaosmanoğlu, 2019-2020
  •     Şema Terapi ISST İleri Sertifikasyon Süpervizyon Programı, Uz. Dr. H. Alp Karaosmanoğlu, 2019-Halen
  •     Moxo Uygulayıcı Eğitimi, 2020.
  •     Mindfulness Temelli Stres Azaltma Programı, Prof. Dr. Zümra Atalay, 2020
  •     Kabul ve Kararlılık Terapisi Eğitimi, Doç. Dr. Fatih Yavuz, 2020
  •     Aile ve Evlilik Terapisi Temel Eğitimi, Prof. Dr. Hürol Fışıloğlu, 2021
  •     Şema Mod Çalışmalarında Yaşantısal Tekniklerin Kullanımı, Psk. Dr. Esra Ersayan, 2022
  •     Bağlamsal Şema Terapi, Şema Terapi Türkiye Sempozyumu, Eckhard Roediger, 2022
  •     Şema Terapinin iç Becerilerinde uzmanlaşmak, Joan Farrell & Ida Shaw, Şema terapi Türkiye Sempozyumu, 2022
  •     Şema Terapide Yaşantısal Teknikler: imgede Yeniden Senaryolama, Remco Van Der Wijngaart, Türkiye şema Terapi Sempozyumu 2022

BİLİMSEL ÇALIŞMALARI:

  •     Çelenk, S. (2021). Gençlerde problemli internet kullanımı, akıllı telefon kullanımı ve oyun oynama davranışlarının yaşantısal kaçınma, bilişsel birleşme ve baş etme becerileri açısından incelenmesi / Investigation of problems on internet use, smart phone use and gaming behaviors in terms of experimental avoidance, cognitive fusion and coping skills in youth (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  •     Kuru, T., Uymaz, P., Cömertoğlu, S., & Çelenk, S. (2022). Turkish validity and reliability of the smartphone overuse screeningquestionnaire. [published online ahead of print, 2022 September 9] Addicta: The Turkish Journal on Addictions., DOI: 10.5152/ADDICTA.2022.22053.
  •     (PDF) Turkish Validity and Reliability of the Smartphone Overuse Screening Questionnaire. Available from: https://www.researchgate.net/publication/363553614_Turkish_Validity_and_Reliability_of_the_ Smartphone_Overuse_Screening_Questionnaire [accessed Oct 18 2022].
  •     Kuru T, Çelenk S. Therelationship among anxiety, depression,and problematic smartphone use inuniversity students: the mediating effect ofpsychological inflexibility. Alpha Psychiatry.2021;22(3):159-164 .
  •     (PDF) The Relationship Among Anxiety, Depression, and Problematic Smartphone Use in University Students: The Mediating Effect of Psychological Inflexibility. Available from: https://www.researchgate.net/publication/352170057_The_Relationship_Among_Anxiety_Depression_and_ Problematic_Smartphone_Use_in_University_Students_The_ Mediating_Effect_of_Psychological_Inflexibility [accessed Oct 18 2022].
  •     Kütük, M.Ö., Çelenk, S. Ve Toros, F. (2008). Byopyschosocial characteristics of adopted children. 18 th World Congress of the International Association for Child and Adolescent Psychiatry and Allied Professions (iacapap). Poster Presentation.
  •     Kütük, M.Ö., Çelenk, S. Ve Toros, F. (2008). Biopsychsocial characteristics of  children with pervasive devolepmantal disorders. 2nd İzmir İnternational Special Education and Autism Symposium. Poster Presantation.
  •     Kütük, M.Ö., Çelenk, S. Ve Toros, F. (2010). Cinsel İstismara Uğramış Çocukların Biyopsikososyal Özellikleri. (Uluslararası Çocuk ve Ergen
  •     Çelenk, S. & Akhunlar, N. “İlköğretim ve Lise Öğrencilerinde Akran Zorbalığı ve Akran Zorbalığına Maruz Kalma” (XI. Ulusal Psikoloji Öğrencileri Kongresi, 5-8 Temmuz 2006, Ege Üniversitesi, İzmir)
  •     Çelenk, S. & Akhunlar, N. “Doğumla Başlayan Cinselliğin En Kötü Getirisi Cinsel İstismar” (XII. Ulusal Psikoloji Öğrencileri Kongresi, Temmuz 2007, Kıbrıs)
  •     Kütük, M.Ö., Çelenk, S. Ve Toros, F. (2008). Evlat edinilen çocukların biyopsikososyal özellikleri. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 9;1-4.
  •     Çelenk, S., Aydın, A.. Ve Toros, F. (2008). Kaygı Bozukluğu Olan ve Olmayan Çocukların Yaşadıkları Kaygı ile Algıladıkları Ebeveyn Tutumu ve Ebeveynlerinin Yaşadıkları Kaygı Arasındaki İlişki. 15. Ulusal Psikoloji Kongresi, Poster Bildiri.
  •     Çelenk, S. (2009). Antalya’da Yaşayan Turistlere Yönelik Tutum Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. (Boğaziçi Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Günleri, Ekim 2009, İstanbul)
  •     Çelenk, S. Ve Gündüz, G. (2013) Alanya Devlet Hastanesi Çalışan Memnuniyeti Derecelendirme Çalışması. (Performans Ve Kalite Yönetimi Kongresi, Ankara)
  •     Çelenk, S. (2008). Anksiyete Bozukluğu Olan ve Olmayan Çocukların Yaşadıkları Kaygı ile Algıladıkları Ebeveyn Tutumları ve Ebeveynlerinin Yaşadıkları Kaygı Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  •     Kütük, M. Ö. , Çelenk, S. Ve Toros, F. (2008). Alprozolam Kullanımı Sonucu Ortaya Çıkan Alerjik Reaksiyonlar: Bir Olgu Sunumu. Psikiyatrisi Kongresi, Antakya)

ÖDÜLLERİ:

  • Genç Psikologlar Araştırma Ödülleri İkincilik, Türk Psikologlar Derneği, 2008.
  • Teşekkür Belgesi, Sağlık Bakanlığı, 2013